وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است رکورد مصرف برق کشور شکسته شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی (۴ مرداد ۱۴۰۳) بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳) قانون سامان‌دهی مسکن چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟ قطع برنامه‌های عادی صداوسیما برای اعلام هشدار نارنجی هواشناسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۱ تا ۲۱ میلیون تومان مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت‌کوین (۴ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد رشد ۶ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته آیا اگر وام بگیریم، یارانه‌مان قطع می‌شود؟ بی‌توجهی بورس به دلار نیما فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک، امروز پنجشنبه (۴ مرداد) برقرار است شرایط خانه دار شدن دهک‌های ۱ تا ۴ آسان شد + جزئیات نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۷ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌های برق ارسال شد | برخی مشترکان بیش از ۳ میلیون پول برق می‌دهند قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه

  • کد خبر: ۲۴۱۰۹۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه
«با ۹۹ هزار تومن سر تا پاتو نو کن»؛ این تبلیغی است که در تعدادی از فروشگاه‌های لباس‌فروشی خیابان عبدالمطلب مشهد دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خیابان عبدالمطلب در کنار خیابان‌هایی همچون راهنمایی، ایثار و... در مشهد به بورس پوشاک مشهد تبدیل شده است. در شرایط بد اقتصادی فعلی که اغلب خانوار‌ها برای تهیه نیاز‌های اولیه خود هشتشان گروِ نُهشان شده، تهیه پوشاک نیز به معضلی جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است. در این شرایط، برخی فروشندگان لباس با تبلیغاتی اغواکننده سعی در جذب مشتری دارند؛ تبلیغاتی که عنوان شده افراد فقط با ۹۹ هزار تومان می‌توانند تمام لباس‌های خود را نو بخرند. 

به خیابان عبدالمطلب می‌رویم. آدرس این فروشگاه‌ها را پرسان‌پرسان پیدا می‌کنیم. خانمی جلوی ویترین یک فروشگاه ایستاده و در حالی که به نظر می‌رسد لباس‌ها چندان باب میلش نیستند، به لباس‌های داخل ویترین نگاه می‌کند. 

باب گفتگو را با او باز می‌کنم. خود را فاطمه حسین‌زاده معرفی می‌کند و می‌گوید: به نظر من امکان ندارد با ۹۹ هزار تومان بتوان سرتاپا را نو کرد. 

او که نگاه دقیقی به لباس‌ها انداخته ادامه می‌دهد: از ظاهر لباس‌ها و وارفتگی آن‌ها مشخص است که لباس‌ها نو نیستند و به نظر من دست‌دوم هستند. 

داخل مغازه، خانمی که به همراه دخترش برای خرید آمده یکی‌یکی لباس‌ها را وارسی می‌کند. نظرش را در مورد تبلیغ این فروشگاه می‌پرسم که می‌گوید: این تبلیغ آن‌قدر اغواکننده‌ است که هر کسی را به داخل فروشگاه می‌کشاند. اما از کهنگی لباس‌ها مشخص است که تاناکورا هستند. 

او ادامه می‌دهد: گوشه بعضی از لباس‌ها نیز زدگی یا سوراخ دارد که ممکن است از دید برخی افراد پنهان بماند. نمی‌دانم چطور برخی افراد حاضر می‌شوند بابت چنین‌لباس‌هایی پول بدهند. 

خانم دیگری خریدش را تمام می‌کند و از فروشگاه خارج می‌شود. به سراغش می‌روم و نظرش را درباره خریدش می‌پرسم که شرایط بد اقتصادی را دلیلی برای روی‌آوردن به خرید این دست لباس‌ها می‌داند و می‌گوید: اگر وضع مالی مناسبی داشتم، هیچ‌وقت سراغ این لباس‌ها نمی‌آمدم. 

زیان تولیدکننده داخلی به‌دلیل فروش پوشاک قاچاق

در این خصوص به سراغ سیدمهدی لسان‌طوسی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد، می‌رویم که قول بازرسی از فروشگاه‌ها را می‌دهد. 

پس از هماهنگی‌های انجام‌شده و پایان بازرسی از فروشگاه‌های عنوان‌شده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید: همان‌طورکه به نظر می‌رسید، این پوشاک قاچاق و مستعمل یا همان تاناکورا هستند. 

وی با اشاره به اینکه فروش لباس‌های قاچاق نقطه مقابل تولید کشور است و به تولید آسیب می‌زند، می‌افزاید: خرید و فروش این لباس‌ها منجر به افزایش بیکاری در جامعه می‌شود و به واحد‌های صنفی که به صورت قانونی فعالیت دارند، آسیب می‌رساند. این معضل باعث افزایش شکایت اعضای صنف پوشاک نیز شده است. 

لسان‌طوسی درباره ادعای فروشندگان مبنی بر اینکه این پوشاک نو هستند، توضیح می‌دهد: با وجود افزایش قیمت پارچه، دستمزد دوخت و... به‌هیچ‌وجه امکان ندارد با ۹۹ هزار تومان بتوان یک دست کامل لباس نو تهیه کرد. 

پوشیدن لباس تاناکورا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

همچنین وی توضیح می‌دهد: در تمام دنیا، لباس‌های دست‌دوم برای امور خیریه جمع‌آوری می‌شوند، اما سر از بازار‌های کشور‌هایی مانند ایران، پاکستان و افغانستان درمی‌آورند. 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد به شهروندان توصیه می‌کند: به هیچ عنوان این قبیل لباس‌ها را خریداری نکنید؛ چراکه سلامت شما را به خطر می‌اندازند. 

اخطار به فروشگاه‌های کهنه‌فروش

وی درباره نتیجه بازرسی از این فروشگاه‌های لباس نیز می‌گوید: به این فروشگاه‌ها اخطار‌های لازم داده شد و باید به اتحادیه، تعهد جمع‌آوری اجناس مستعمل را بدهند. در صورت تخطی از این موضوع، در مدت ۴۸ ساعت، پروانه فعالیت آن‌ها باطل و فروشگاه پلمب خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->